Co robić, aby spełniać marzenia?
Lubimy marzyć. Co jednak zrobić, żeby nasze marzenia nie były tylko pobożnymi życzeniami, ale naprawdę się spełniały? Pierwszym krokiem jest zamiana marzeń w konkretne cele.
W czasie lekcji dowiecie się, czym cele różnią się od marzeń, a także co może pomóc w ich realizacji.
karta pracy
Wypełnij powyższą kartę pracy.
Antek, wasz rówieśnik, postawił sobie cel – chce podciągnąć się w nauce. Zastanówcie się w domu, czy Antek osiągnie swój cel i co może mu w tym pomóc.
Jak uważacie, co to znaczy, że cel powinien być szczegółowy?
Jak uszczegółowić cel Antka?
Co to znaczy, że cel powinien być mierzalny?
Jak „zmierzymy” postanowienie Antka?
karta pracy 2
Wypełnij powyższą kartę pracy.
Napiszcie o celu , który chcielibyście osiągnąć, zgodnie z metodą SMART (punktem wyjścia jest jedno ze swoich marzeń).
Zapisali swój cel na małej kartce, zachowajcie ją i od czasu do czasu do niej wróćcie.
Czy zdarza się wam, że marzycie o czymś, ale bez skutku?
Przywołajcie w pamięci takie marzenie – czy mieliście plan jego realizacji?
Podziel swoje cele na krótko i długo terminowe. Swój cel który wyznaczyliście metodą SMART, rozpiszcie na mniejsze cele.
Jakie korzyści wynikają z dzielenia celów ?
Czy marzenia można spełniać mimo wszystko?
Obejrzyj film podany w poniższym linku.
Jaki zaproponował sposób na spełnianie marzeń?
Na czym polegała rola marzyciela w strategii Walta Disneya?
Na czym polegała rola realisty w tej strategii?
Na czym polegała rola krytyka?
Czy można marzenie zamienić w realne wydarzenie?
Jak formułować cele?
Jak uważacie, co to znaczy, że cel powinien być szczegółowy?
Jak uszczegółowić cel Antka?
Co to znaczy, że cel powinien być mierzalny?
Jak „zmierzymy” postanowienie Antka?
Wiktoria P. 7s
OdpowiedzUsuńAdrian O. 7s
OdpowiedzUsuńDominika S. 7s
OdpowiedzUsuńIgor B. 7s
OdpowiedzUsuń